​​​​​​​​​​تهران خیابان کریمخان زند - برج الماس طبقه اول اداری واحد 106

۰

بررسی اولیه Sony A1 II: آیا پرچم‌دار جدید سونی باز هم قواعد بازی را تغییر می‌دهد؟

دوربین Sony Alpha 1 II جدیدترین پرچم‌دار بدون‌آینه فول‌فریم این شرکت است. این مدل همچنان بر پایه همان سنسور ۵۰.۱ مگاپیکسلی Stacked CMOS نسل قبلی ساخته شده است، اما اکنون به واحد پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی (AI Processing Unit) مجهز شده که به سیستم فوکوس خودکار اجازه می‌دهد هفت نوع سوژه متفاوت را شناسایی کند و بسته به صحنه، به‌طور خودکار سوژه اصلی را انتخاب نماید.
 


مشخصات کلیدی
 

بررسی اولیه Sony A1 II: آیا پرچم‌دار جدید سونی باز هم قواعد بازی را تغییر می‌دهد؟

  • سنسور ۵۰.۱ مگاپیکسلی Stacked CMOS
     

  • لرزشگیر داخلی با کارایی معادل حداکثر ۸.۵ استاپ
     

  • سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته با قابلیت شناسایی هوشمند سوژه و انتخاب خودکار
     

  • عکاسی پیاپی تا ۳۰ فریم بر ثانیه همراه با ردیابی کامل فوکوس خودکار
     

  • قابلیت ثبت پیش‌از-فشار شاتر (Pre-release Capture) از ۰.۰۳ تا ۱ ثانیه قبل
     

  • نمایشگر پشتی کاملاً متحرک با طراحی بازشونده از بغل
     

  • فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه (دان‌سمپل شده از 8.6K) و فیلم‌برداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
     

  • منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح ۹.۴۴ میلیون نقطه و نرخ تازه‌سازی تا ۲۴۰ هرتز (در رزولوشن پایین‌تر)

     

    کیفیت تصویر بهبود‌یافته
     

    اگرچه Sony A1 II از همان سنسور مدل قبلی بهره می‌برد، سونی ادعا می‌کند که کیفیت تصویر در بازه‌های حساسیت میانی تا بالا (ISO) به لطف موتور پردازش تصویر ارتقایافته، بهبود قابل توجهی خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد این بهبودها عمدتاً در فایل‌های JPEG نمایان شوند.
     


    فوکوس خودکار ارتقایافته
     

    فوکوس خودکار ارتقایافته

     

    سیستم فوکوس خودکار در A1 اولیه قادر بود هنگام عکاسی و فیلم‌برداری چهره انسان را شناسایی کند و در حالت عکاسی، حیوانات و پرندگان را نیز تشخیص دهد. اما در A1 II، یک پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی مشابه آنچه در مدل‌هایی مانند a7R V و a9 III دیده‌ایم، تعبیه شده است. این پردازنده توانایی شناسایی طیف وسیع‌تری از سوژه‌ها را فراهم می‌آورد؛ شامل حشرات، خودروها، قطارها و هواپیماها. علاوه بر این، تمامی حالت‌های شناسایی سوژه اکنون در حالت فیلم‌برداری نیز در دسترس هستند و سیستم حتی می‌تواند روی بخش‌های کلیدی سوژه تمرکز کند، مانند کلاه ایمنی راننده.
     

    سونی همچنین اعلام کرده است که دقت تشخیص چشم انسان و حیوانات حدود ۳۰ درصد بهتر از A1 نسل اول خواهد بود و تشخیص چشم پرندگان نیز تا ۵۰ درصد بهبود یافته است. افزون بر این، حالت‌های شناسایی حیوانات و پرندگان با یکدیگر ادغام شده‌اند؛ بنابراین کاربر دیگر نیازی به تغییر حالت بین «Animal» و «Bird» ندارد و می‌تواند بدون وقفه از حیوانات به پرندگان یا بالعکس سوژه خود را تغییر دهد.

     

    شناسایی خودکار سوژه (Auto Subject Recognition)
     

    البته ممکن است حتی نیازی نباشد که کاربر حالت شناسایی سوژه را به‌صورت دستی تغییر دهد. A1 II نخستین دوربین سری آلفا از سونی است که به حالت شناسایی خودکار سوژه مجهز شده است. در این حالت، دوربین می‌تواند نوع سوژه‌ای را که باید دنبال کند، تشخیص داده و به‌طور خودکار روی آن قفل نماید.
     

    این قابلیت عملکردی مشابه سیستم موجود در دوربین‌های نیکون دارد، اما یک نکته مهم وجود دارد: فعال‌سازی این حالت اندکی سرعت ردیابی را نسبت به زمانی که حالت شناسایی سوژه خاصی به‌طور مستقیم انتخاب شده باشد، کاهش می‌دهد. با این حال، در شرایطی که نیاز باشد به سرعت بین انواع مختلف سوژه‌ها جابه‌جا شوید، این قابلیت می‌تواند بسیار سودمند و کاربردی باشد.

     

    بهبودهای بیشتر در سیستم فوکوس
     

    کاربر می‌تواند سرعت عملکرد سیستم را با محدود کردن نوع سوژه‌هایی که حالت خودکار به دنبال آن‌ها می‌گردد افزایش دهد. به‌عنوان نمونه، اگر قصد عکاسی از حشرات یا وسایل نقلیه را ندارید، می‌توانید سیستم را طوری تنظیم کنید که تنها به دنبال انسان‌ها، حیوانات و پرندگان باشد.
     

    همچنین سونی در A1 II گزینه‌های جدیدی برای انتخاب ناحیه فوکوس افزوده است که شامل نقاط فوکوس بسیار کوچک (Extra Small) و بسیار بزرگ (Extra Large) می‌شود. این ویژگی به کاربران انعطاف بیشتری در انتخاب دقیق محل فوکوس ارائه می‌دهد.
     


    قابلیت پیش‌ضبط (Pre-Capture)
     

    یکی از قابلیت‌هایی که پس از معرفی A1 اولیه در بسیاری از دوربین‌ها رایج شد، پیش‌ضبط یا Pre-Capture است. این فناوری به دوربین اجازه می‌دهد لحظاتی قبل از فشردن دکمه شاتر را ذخیره کند تا کاربر بتواند لحظاتی کلیدی را ثبت کند که پیش‌بینی آن‌ها دشوار است.
     

    در مدل A1 II این قابلیت اضافه شده و می‌تواند تا ۳۰ فریم از لحظات پیش از فشردن دکمه شاتر را ذخیره نماید. با این حال، اگر بخواهید سرعت عکاسی را بالاتر از ۲۰ فریم بر ثانیه تنظیم کنید، مجبور خواهید بود به‌جای فایل‌های RAW بدون افت کیفیت (Lossless Compressed), از فایل‌های RAW با فشردگی همراه با افت کیفیت (Lossy Compressed) استفاده کنید.
     

    هنگامی که فعال باشد، پیش‌ضبط می‌تواند با نیم‌فشار دکمه شاتر، فشار دادن دکمه فوکوس خودکار یا ترکیب هر دو—بسته به تنظیمات انتخابی شما—عمل کند. کاربر همچنین می‌تواند بازه زمانی پیش‌ضبط را از ۰.۰۳ ثانیه تا یک ثانیه (با گزینه‌های متنوع در این بازه) انتخاب نماید.

     

    لرزشگیر بهتر
     

    لرزشگیر داخلی تصویر در Sony A1 II اکنون در مرکز کادر تا ۸.۵ استاپ و در حاشیه‌ها تا ۷ استاپ (بر اساس متریک جدید CIPA) ارزیابی شده است. این ارتقا نسبت به A1 نسل اول که لرزشگیر آن حداکثر ۵.۵ استاپ بود، جهشی قابل توجه به حساب می‌آید و به ویژه برای عکاسی در شرایط کم‌نور یا استفاده از لنزهای طولانی بسیار سودمند خواهد بود.
     


    منظره‌یاب (Viewfinder)
     

    منظره‌یاب (Viewfinder)


     

    از نظر سخت‌افزاری، منظره‌یاب الکترونیکی A1 II تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی نداشته است. همچنان همان وضوح بالا را ارائه می‌دهد و می‌تواند با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز کار کند، هرچند با کاهش رزولوشن در این حالت. نکته جدید این است که سونی در جعبه A1 II علاوه بر چشمی استاندارد، یک چشمی عمیق‌تر (Deep Eyecup) نیز قرار داده تا تجربه مشاهده راحت‌تر و غوطه‌ورکننده‌تری برای کاربر فراهم شود.

     

    فیلم‌برداری (Video)
     

    فیلم‌برداری (Video)


     

    دوربین Sony A1 II بیشتر مشخصات ویدیویی نسل قبلی خود را حفظ کرده است. این یعنی توانایی فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ضبط 4K فول‌فریم تا ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با برش ۱.۱۳ برابر. البته باید توجه داشت که ویدئوی 4K از نمونه‌برداری پایین‌تر 8K به دست نمی‌آید و بنابراین جزئیات اضافی حاصل از Oversampling دوبرابری در اینجا وجود ندارد.
     


    بهبودهای جدید در تجربه کاربری ویدیو
     

    با این حال، A1 II چند بهبود مهم در زمینه فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. مهم‌ترین آن، پشتیبانی از تمامی حالت‌های ردیابی سوژه هنگام ضبط ویدیو است که پیش‌تر تنها به عکاسی محدود بود. علاوه بر این، اکنون امکان وارد کردن حداکثر ۱۶ جدول LUT سفارشی فراهم شده تا کاربر بتواند هنگام فیلم‌برداری لاگ (Log) پیش‌نمایشی از نمای نهایی پس از اصلاح رنگ داشته باشد. همچنین می‌توان LUT انتخاب‌شده را به همراه فایل‌ها ذخیره کرد تا تدوینگر بتواند ظاهر موردنظر شما را در مرحله پس‌تولید بازسازی کند.
     

    مانند سایر دوربین‌های سنسور بزرگ اخیر سونی، A1 II تنها از پروفایل S-Log3 پشتیبانی می‌کند که محدوده دینامیکی بسیار وسیعی را ثبت می‌نماید. گزینه‌ی S-Log2 که دامنه کمتری داشت دیگر وجود ندارد. همچنین پروفایل محبوب و انعطاف‌پذیر S-Cinetone نیز اضافه شده است، تا کاربرانی که نمی‌خواهند وارد فرایند سنگین اصلاح رنگ شوند، بتوانند خروجی با کیفیت سینمایی و آماده استفاده داشته باشند.
     


    قابلیت‌های هوشمند و لرزشگیر ویدیو
     

    دوربین A1 II به قابلیتی با نام Auto Framing نیز مجهز شده است که پیش‌تر در برخی دوربین‌های ولاگ سونی دیده بودیم. این قابلیت به‌طور هوشمند روی سوژه برش زده و کادر را جابه‌جا می‌کند تا حسی شبیه حضور یک فیلم‌بردار واقعی ایجاد شود.
     

    همچنین یک حالت لرزشگیر جدید با نام Dynamic Active معرفی شده که طبق گفته سونی، تا ۲۰٪ تثبیت بیشتری نسبت به حالت استاندارد «Active» ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، قابلیتی به نام Framing Stabilizer اضافه شده است که تا حد امکان ترکیب‌بندی صحنه را در هنگام فیلم‌برداری دستی ثابت نگه می‌دارد.

     

    ترکیب خام برای کاهش نویز (Noise Reduction Composite Raw)
     

    سونی در A1 II قابلیت جدیدی را به حالت عکاسی چندشات (Pixel Shift Multi-Shot) افزوده است. این ویژگی جدید که با نام Noise Reduction Composite Raw معرفی شده، بین ۴ تا ۳۲ تصویر RAW را ثبت می‌کند و سپس با استفاده از نرم‌افزار Imaging Edge روی رایانه ترکیب می‌نماید. سونی این حالت را به‌عنوان ابزاری ویژه برای عکاسی پرتره در نور کم معرفی می‌کند.
     

    می‌توان این قابلیت را به‌عنوان یک حالت چندشات بدون جابه‌جایی پیکسل‌ها توصیف کرد. در اینجا هدف افزایش وضوح تصویر نیست، بلکه با هم‌ترازی و ترکیب چند عکس، نسبت سیگنال به نویز (و به تبع آن کیفیت تونال) در هر پیکسل بهبود می‌یابد. درست مانند حالت Pixel Shift، این قابلیت نیز زمانی بهترین عملکرد را دارد که حرکت در صحنه وجود نداشته یا بسیار ناچیز باشد.
     


    فوکوس براکتینگ (Focus Bracketing)
     

    یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که A1 II به دست آورده و در مدل قبلی وجود نداشت، قابلیت Focus Bracketing است. این قابلیت امکان ثبت مجموعه‌ای از تصاویر با نقاط فوکوس متفاوت را فراهم می‌کند و برای عکاسی ماکرو یا صحنه‌هایی که نیازمند عمق میدان گسترده و وضوح کامل هستند، بسیار سودمند خواهد بود.

     

    مقایسه با رقبا (How it compares)
     

    مستقیم‌ترین رقیب برای Sony A1 II، دوربین Nikon Z9 است؛ مدلی با سرعت و وضوح بالا که برای استفاده‌ی حرفه‌ای و سنگین طراحی شده است. از سوی دیگر، دوربین Canon EOS R1 به دلیل رزولوشن پایین‌تر بیشتر با Sony A9 III قابل مقایسه است، اما همچنان جزو گزینه‌های اصلی برای عکاسان حرفه‌ای در شرایط کاری بسیار demanding به شمار می‌آید؛ همان بازاری که سونی نیز با A1 II قصد هدف‌گیری آن را دارد.
     

    با این حال، از آنجا که نیکون و کانن بسیاری از قابلیت‌های Z9 و R1 را به‌ترتیب وارد مدل‌های Z8 و EOS R5 II کرده‌اند، مقایسه‌ی A1 II با این دوربین‌ها نیز منصفانه خواهد بود. علاوه بر این، سونی در طراحی دوربین‌های پرچمدار خود برخلاف رقبا از ساختار دو گریپ و باتری‌های بزرگ‌تر استفاده نمی‌کند. همین موضوع مقایسه‌ی A1 II با رده‌های دیگر را جذاب‌تر می‌سازد، حتی اگر در ظاهر جزو یک کلاس دوربین نباشند.

     

    دوربین Sony A1 II از نظر سرعت عکاسی پیاپی، در بالاترین سطح رقابت قرار دارد و نرخ شاتر آن با سریع‌ترین‌های بازار برابری می‌کند. همچنین، سرعت خوانش سنسور آن سریع‌تر از حدود ۱/۱۶۰ ثانیه‌ای است که دوربین Canon EOS R5 II ارائه می‌دهد. افزون بر این، A1 II به‌صورت داخلی از پورت اترنت بهره می‌برد؛ قابلیتی که در R5 II وجود ندارد. نکته‌ی مهم دیگر این است که برخلاف EOS R5 II و Nikon Z8، سونی در A1 II از دو اسلات کارت یکسان استفاده کرده است. این موضوع برای عکاسان حرفه‌ای بسیار حیاتی است، زیرا می‌توانند تنها روی یک نوع رسانه تمرکز کنند و نگرانی بابت اختلاف کارایی میان کارت‌ها نداشته باشند.
     

    مقایسه‌ی واقعی‌تر اما با Nikon Z9 شکل می‌گیرد. این دوربین هرچند منظره‌یاب با رزولوشن بسیار پایین‌تر دارد، اما مسیر انتقال داده‌ی کم‌تأخیر از سنسور به منظره‌یاب را ارائه می‌دهد که تجربه‌ای روان‌تر و واکنش‌پذیرتر فراهم می‌کند. با این حال، Z9 تنها قادر به ثبت ۲۰ فریم بر ثانیه در فرمت Raw است و برای رسیدن به ۳۰ فریم بر ثانیه باید به JPEG و خوانش ۱۲ بیتی بسنده کند، که محدودیتی جدی در مقایسه با انعطاف بالای A1 II محسوب می‌شود.

     

    بدنه و ارگونومی
     

    بدنه و ارگونومی


     

    با توجه به اینکه مخاطبان اصلی دوربین Sony A1 II عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای هستند که روزانه ساعت‌های طولانی با آن کار می‌کنند، طبیعی است که سونی در طراحی بدنه تغییرات رادیکالی اعمال نکرده باشد. همانند نسل قبل، بدنه از آلیاژ منیزیم ساخته شده تا استحکام بالا در کنار وزن نسبتاً سبک تضمین شود.
     

    تغییرات اعمال‌شده در A1 II بیشتر بهبودهای جزئی اما کاربردی هستند؛ دقیقاً همان رویکردی که پیش‌تر در Sony A9 III نیز دیده بودیم. برای مثال، عمق گریپ افزایش یافته است و همین باعث می‌شود دوربین در دست حس ایمن‌تری داشته باشد، به‌ویژه هنگام استفاده از لنزهای بزرگ و سنگین سری G Master. علاوه بر این، دکمه شاتر با زاویه‌ای متمایل به جلو طراحی شده تا هم‌راستاتر با قرارگیری طبیعی انگشت اشاره باشد. این تغییر ساده در عمل موجب می‌شود فشار روی انگشت کمتر شده و عکاسی طولانی‌مدت راحت‌تر انجام گیرد.
     

    این بهبودها شاید در نگاه اول کوچک به نظر برسند، اما برای کاربرانی که روزانه صدها یا هزاران عکس می‌گیرند، تفاوت محسوسی در راحتی و تجربه‌ی کاربری ایجاد می‌کنند و عملاً از خستگی دست جلوگیری خواهند کرد.
     



     

    دیال‌ها و دکمه‌ها
     

    چیدمان دیال‌ها و دکمه‌ها در A1 II تا حد زیادی مشابه نسل قبل باقی مانده است. با این حال، برخی تغییرات جزئی اما کاربردی اعمال شده‌اند. برای نمونه، علائم جبران نوردهی از روی دیال کنترل بالایی که دارای قفل است، حذف شده‌اند.
     

    علاوه بر این، حالت‌های عکاسی، فیلم‌برداری و S&Q از دیال اصلی حالت‌ها به یک زیر دیال (Sub-dial) منتقل شده‌اند، تا مدیریت آن‌ها ساده‌تر و کارآمدتر باشد. همچنین، دیال انتخاب حالت عکاسی پیاپی (Drive Select Dial) اکنون یک تنظیم غیرفعال (Disable) دارد که به کاربر اجازه می‌دهد حالت عکاسی را صرفاً از طریق منوهای دوربین کنترل کند، بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دیال.
     

    این تغییرات کوچک، اگرچه ظاهراً جزئی به نظر می‌رسند، اما در عمل کنترل و دسترسی سریع به تنظیمات مهم را برای عکاسان حرفه‌ای راحت‌تر می‌کنند.

     

    دکمه قابل برنامه‌ریزی و ویژگی Speed Boost
     

    دوربین Sony A1 II یک دکمه قابل برنامه‌ریزی اضافی در جلو و کنار گریپ خود دارد. به‌صورت پیش‌فرض، این دکمه به عنوان «Speed Boost» عمل می‌کند و هنگامی که فشار داده می‌شود، سرعت عکاسی پیاپی را افزایش می‌دهد.

     



    برای مثال، اگر در حالت عادی با نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه عکاسی می‌کنید، با نگه داشتن این دکمه می‌توانید برای چند ثانیه سرعت را به ۳۰ فریم بر ثانیه افزایش دهید؛ این ویژگی مخصوصاً هنگام ثبت صحنه‌های سریع یا لحظات کلیدی بسیار کاربردی است.
     

    علاوه بر این، دکمه Speed Boost می‌تواند به دکمه‌ای دیگر منتقل شود و نرخ فریم افزوده‌شده نیز می‌تواند بر اساس نوع سوژه و نیاز کاربر سفارشی‌سازی شود. این قابلیت انعطاف بالا در مدیریت سرعت عکاسی، یکی از مزیت‌های مهم A1 II برای عکاسان حرفه‌ای به شمار می‌آید.

     

    نمایشگر و منظره‌یاب
     

    بزرگ‌ترین تغییر فیزیکی در A1 II مربوط به نمایشگر پشتی است. این نمایشگر کمی بزرگ‌تر و با وضوح بالاتر نسبت به A1 اولیه ارائه شده و علاوه بر قابلیت چرخش کامل (Fully Articulated)، اکنون امکان کج شدن (Tilt) را نیز دارد. این طراحی پیش‌تر در Sony A7RV دیده شده و تجربه کاربری بهتری برای عکاسان و فیلم‌برداران فراهم می‌کند.
     

    همچنین، سیستم منوی دوربین کمی به‌روزرسانی شده و مشابه A7RV از تب‌های تنظیمات تعاملی برخوردار است که کار با منوها و تغییر سریع تنظیمات را ساده‌تر می‌سازد.
     

    همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، منظره‌یاب الکترونیکی تقریباً همان ساختار قبلی را حفظ کرده است. با بزرگ‌نمایی ۰.۹ برابر و ۹.۴۴ میلیون نقطه، وضوح معادل ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسل ارائه می‌دهد. حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه آن اکنون بهبود یافته و استفاده از آن راحت‌تر شده، زیرا کاهش وضوح در این حالت نسبت به قبل کمتر است و تجربه‌ی روان‌تری ایجاد می‌کند.



     

    پورت‌ها و اسلات‌ها (Ports and Slots)

     

    پورت‌ها و اسلات‌ها (Ports and Slots)



    در A1 II، ورودی/خروجی‌ها نسبت به نسل قبلی تغییر زیادی نکرده‌اند، اما موقعیت آن‌ها کمی جابه‌جا شده است. این دوربین همچنان شامل:
     

  • جک هدفون و میکروفون
     

  • پورت USB-C با سرعت 3.2 Gen 2 و نرخ ۱۰ گیگابیت بر ثانیه
     

  • پورت HDMI تمام‌سایز
     

  • پورت اکسسوری Multi کوچک سونی (Micro USB)
    می‌باشد.

  • همچنین A1 II از Wi-Fi دوبانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با فناوری 2x2 MIMO پشتیبانی می‌کند و پورت اترنت آن بهبود یافته است، به گونه‌ای که حالا سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد، در حالی که پورت اترنت در A1 نسل اول محدود به ۱ گیگابیت بود. این ارتقا باعث می‌شود انتقال فایل‌های ویدیویی بزرگ و دسته‌ای از عکس‌ها در فواصل طولانی سریع‌تر انجام شود، موضوعی که در محیط‌های حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.
     

    علاوه بر این، پورت اترنت اکنون از ویژگی Wake on LAN پشتیبانی می‌کند که امکان روشن کردن دوربین از راه دور با استفاده از Remote Camera Tool را فراهم می‌سازد.

     

    باتری (Battery)

     

    باتری (Battery)



    دوربین Sony A1 II از باتری‌های NP-FZ100 سونی استفاده می‌کند و در جعبه یک شارژر دوگانه باتری ارائه شده است که طبق اعلام سونی، قادر است دو باتری را هم‌زمان در حدود ۱۵۵ دقیقه شارژ کند.
     

    این دوربین برای ۴۲۰ شات با استفاده از نمایشگر پشتی ارزیابی شده است. همان‌طور که همیشه در استاندارد CIPA مشاهده می‌کنیم، این ارقام معمولاً تعداد واقعی شات‌هایی که کاربر دریافت می‌کند را به‌طور قابل توجهی کم تخمین می‌زنند، و این اختلاف به‌ویژه هنگام عکاسی پیاپی بیشتر نیز می‌شود. با این حال، اگر دوربینی با ظرفیت باتری مشخص، مثلاً ۴۲۰ شات، ارائه شود، معمولاً نشانه‌ای خوب برای مقایسه عمر باتری با سایر دوربین‌هاست؛ به عنوان مثال، اگر این میزان ۵۰٪ کمتر از دوربین دیگری باشد، احتمالاً در عمل نیز حدود ۵۰٪ شات کمتری در هر بار شارژ می‌توان ثبت کرد.
     

 

تهیه و تنظیم : اطمینان | نمایندگی فروش دوربین سونی در ایران 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

09046917092

02186038561

برای اطلاع از شرایط
خرید دوربین سونی
به صورت نقد و اقساط 
با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید